Thursday, November 27, 2008

Olümpia viimane voor

Kiire teadaanne. Kui meeskonna kapten pärast partiid küsis, kas ma ei näinud kolmekordset seisu kordust, siis tükk aega ei saanud ma aru, millest jutt. Hiljem mainiti mulle, et 1 teatav malefunktsionär nägi seda sama kordust lives ülekannet vaadates. Tegelikult ei kordunud sama seis isegi 2 korda, siiani valdab mind kerge hämming, kus seda kordust ikkagi nähti. Mängu ajal mul ei tekkinud isegi sellist mõtet. Partii iseenesest oli muidugi kehv, avangust sain meeldiva paremuse, siis aga tegin esialgu pehme käigu 19.Le3 (õige oli muidugi 19.Lc2 ja mustal puudub selge plaan) ja seejärel eksisin rängalt 23. Vg5?? kaotas (23. Lg5 oleks jätnud valge natukene meeldivamasse seisu) Teistes matshi partiides juhtus veel müstilisemaid asju ja kokkuvõttes tuleb nentida, et austerlaste õnne vastu ei saanud. Fakt, mida tunnistas ka matshi järgselt vastaste treener-kapten Zoltan Ribli.
Kahju, viimase vooru kaotus jääb alati piinama, eriti kui see maksab meeskonnale võidupunkti. Kahju on ka sellest, et minu kaotus tegi härrale-kes-live-ülekannet-jälgides-viike-näeb nii head meelt, et sundis teda kohe parastavaid kõnesid võtma ja valesid levitama. Tülgastav
Ei saa nõustuda Turuga, kelle arvamuse kohaselt läks halvasti minul ja Monika Tsõganoval. Pigem meeskonnas mängisid hästi 2 meest, 3 kehvasti. Naiskonnas mängisid hästi 3 naist, 2 kehvasti.
Olümpiast eraldi ülevaadet arvatavasti tegema ei hakka, kui on konkreetseid küsimusi, andke tuld.
Edit: kirjutasin jama. Seisukordust ei olnud, aga oleks olnud kui 42. käigul valge käib Oa6. Muide valede levitamise alla ei pidanud ma silmas seisu kordumist.

8 comments:

Anonymous said...

Hendrik Olde on nii tore poiss.

Anonymous said...

Sapisus ja ainult negatiivsed kommentaarid (tagaselja) teiste aadressil põhjustavad ka teistes tülgastust ning kahjurõõmu ebaõnnestumiste üle, seega pole imestada, et seekordne suhtumine just väga poolehoidev polnud.

Anonymous said...

Konkreetseid küsimusi on. Kas male on kõigele vaatamata õnnemäng, et "austerlaste õnne vastu ei saanud" ja kaotusega tuli leppida ennekõike fortuuna ebasoosingu tõttu?

Anonymous said...

Mina ei tea, kuidas tegelikult oli, kuidas protokollis jne, kas tegu ülekande rikkega v muuga, aga palun rsm Kanep, kontrollige seisu 38. valge käigu järel. Musta käigul olles on I korda seis.

Sama seis on 40. valge käigu järel II korda.

Kui nüüd 42. Oa6, siis III kord. Partiis (ülekandes) aga käidi 42. Oe1.

Seega vähemalt seisu kolmekordne kordus peaks minu meelest laual olema (kõikide reeglite järgi) ja valgel on ENNE oma 42. käigu tegemist laual õigus viiki nõuda (kirjutades selle protokolli ja pöördudes kohtuniku poole, käiku ennast veel teha ei tohi).

Vastan, kuna minu poole selles küsimuses peale Teie artiklit pöörduti.

Edu.

Meelis said...

Õnn on võibolla tõesti vale sõna, kas juhuste kokkulangemine oleks parem? Pidasin silmas seda, et mingil hetkel oli Eesti meestel 2 võiduseisu + 2 paremat seisu. Väga tihti just ei teki olukorda, kus suudetakse sellised seisud ära puterdada. Tagaselja kommentaaridest nii palju et... Kõik, mida ma räägin inimestest, olen ma nõus neile ka näkku ütlema. Hendrik Olde kohta ütlesin ma oma arvamuse välja ligi 2 aasta taguses kirjas maleliidu juhatusele. Sellest ajast saadik pole ma selle inimesega enam suhelnud. Nüüd siis tõsisema probleemi juurde. Kui Eesti juhtiv malekohtunik ütleb, et oli kordus, siis tuleb asjad üle vaadata. Päris lampi ma ei kirjutanud, Ülar, Gert ja Siim ei näinud samuti kordust. Minul täiesti ausalt partii ajal ei tekkinud isegi sellist mõtet, ise kontrollisin üle twicis avaldatud partiiteksti põhjal. Vaatan kindlasti üle , tänud Marek.

Meelis said...

Ja Marek mind ei tule teietada, samuti tundub kentsakas RSM. Kui paljud inimesed Sind FA-ks kutsuvad? Tegelikkuses muidugi valik on Sinu, lihtsalt mõte.

Anonymous said...

Neid inimesi, kellele oma hinnangud ja tagaseljajutud näkku ütlelda, on liiga palju. Liiga palju!

Anonymous said...

Meelis, võta seda kui ametlikku pöördumist :D ... vahel võib ju viisakas ka olla.

Lisan, et minu allikas partii kohta on Olümpalehe Live pgn.

Seis ise aga on huvitav, väga raske tegelikult kõrvalt leida [nt mina seda PARTII AJAL ajapuuduses mängijale ette ei heidaks]. Samas väga õpetlik näide, läheb kindlasti eksamiküsimuseks tulevikus :D Aga soovitan juhtivatele suurmeistritele ka seda uurida [isegi kui tegelik seis oli teine, aga räägin sellest, mis mul ees ... Meelis ise ei ole veel midagi kinnitanud, seega pean rääkima umbses kõneviisis].

... ikka kutsuvad vahetevahel FA-ks :D [mis eesmärgil, see juba teine teema]

Mh ... vaat selle näkkuütlemisega on sellised lood, et keegi teine võib siis sulle ka midagi sellist ütelda ... seda vist nimetatakse diplomaatiaks ... seda ütlemise vältimist ma mõtlen.

Aa, üldiselt soovitan isiklikku sõimu avalikus kanalis vältida [või vähemalt hoida see mingis piiris ohjes] ... seda siis mitte ainult siin, vaid meil on Eestis nüüd ju päris mitu aktiivset blogi ja ausaltöeldes kurb on, kui seal sopaloopimiseks läheb. Okei, võib loopida, kuid siis olgem 100% oma väidetes kindel ka ja lisaks võiks olla mõned tõendid ka ... vastasel juhul võrdub asi külajutuga ... mh, ja ma olen neid ikka päris palju kuulnud, üks hullem ja utoopilisem kui teine [mõni tõde EKSIB ka sisse ära].

Edu.